شاید ناتور...شاید دلقک...شاید کافه چی!

خوندن کافه پیانو شرط لازم و کافی برای خوندن ناتور دشت و عقاید یک دلقک محسوب میشه!ولی همینطور که برش واقفین خوندن دو تای دیگه بر مورد اول لازم هس ولی کافی نیس!یه ویژگی دیگه ای که باید داشته باشی اینه که قلم نویسنده رو از عقاید شخصیش جدا بدونی!

دلیل بی لطفی هایی که به کافه پیانو میشه هم همینه!.....حقیقتش فکر نمیکنم عملی بی شرمانه تر از این تو دنیا وجو داشته باشه که با جهت گیری سیاسی یه نویسنده کتاباشو به انتشارات برگشت بدی!!

باید اعتراف کنم انقدر به کافه پیانو عشق میورزم که وصیت میکنم یه نسخه از کتابشو بعد از مرگم باهام دفن کنن تا قبل اومدن نکیر و منکر،برای بار هزارم بخونمش و افسوس بخورم چرا بار اولی نیست که دارم این لعنتی رو ورق میزنم!

یجورایی فک میکنم فرهاد بن بست هانس و هولدنه!!فرهاد همون آدمه!!همون شخصیت!!ولی دیگه نه تو رفتاراش هانس خسته و عقل گریزو میبینی که تو همه ی خاطراتش عشقش به ماری پرسه میزد ، نه یاغی گریای هولدن 16 ،17 ساله ای که فکر میکنی وقتی بزرگ شه چقدر دوستداشتنی تر میشه!!

همونطور که فرهاد جعفری میگفت" که من هربار آن[عقاید یک دلقک] را خوانده ام پیش خودم گفته ام شرط میبندم که بُل یک نسخه از ناتور دشت را گذاشته کنار دستش و با خودش عهد کرده یکی بهترش را بنویسد..اما هیچوقتِ خدا هم این موضوع را به کسی نگفتم که یک وقت با خودش فکر نکند چون از روی دست ناتور دشت نوشته شده،پس چیز بی ارزشی ست.بلکه بهش گفته ام درست است که به خوشگلی ناتور دشت نیست،اما قصه محشری ست! " ،فک میکنم خودشم قبل نوشتن کافه پیانو همچین عهدی با خودش بسته باشه!شاید یکی از دلایلی که کافه پیانو رو به هولدن کالفیلد عزیزش تقدیم کرده هم همینه!:)

+عزممو جزم کردم واس انتشار همه ی پیشنویسام!!:)

پ.ن : اگه دیدین کوچتون خلوته و هوس شالاپ شالاپ پریدن تو گودال آب کردین،اول اطمینان حاصل کنین زیپ اون قسمت از کوله پشتیتون که گوشیتون توشه بسته باشه!!

در حال حاضر یک عدد بی گوشیِ بدبخت هستم که تا 4ماه آینده رو باید در خلأ ارتباطات بگذرونم تا کنکورمو بدم!:)

پ.ن 2:ازون دست آهنگای قدیمیِ دوسداشتنیِ بی مناسبت!:)


 

ای غم به من چه ها نکردی....تو هم به من وفا نکردی

MasiRika
BAHAR* Alone
عاغاااا من اعتراض دارم!!
چرا ناطور با«ت»نوشته؟
رو کتاب من نوشته«ناطور دشت!!»
ناطور خیلی باحاله!!!

الان تو لغت نامه نگاه کردم مث اینکه ناطور درسته!:)

محمدرضا عاشوری
کافه پیانو و ناتور دشت و نخوندم. مرسی که با گذاشتن این عکس مجبورم کردی فردا برم و این دوتا کتاب رو بخرم :)

چقــــــد خوب...حس مفید بودن پیدا کردم!!:دی

نی لو
فصل آخر دلقکم اتفاقن :دی
کافه پیانو وخوندم متاسفانه! ترتیبا رو رعایت نکردم متاسفانه...

فصل آخرش واقعن غم بار بود!!
متاسفانه منم اول کافه پیانو رو خوندم بعد دلقکو بعد ناتورو!!-_-

فراکنده **
60 درصد ادمهای با کنکور بی گوشی،  رمان خون میشن

اونایی که نمیخوان درس بخونن آره...من درس خوندنو دوس دارم!:)
اینارو خیلی وقت پیش خونده بودم!:)

هلما ...
ترانه دلنشینیه :)

خیلیییی!:)

sina S.M
تو نبودی گفتی کافه پیانو بده ؟ 
 
ازین کتابا دو تاشو دقیقا تا نصفش خوندم ..
 ناتور رو یک روزه بلعیدم ! 

عینکت ازیناست ؟ چ باحال

من؟! :O

واقعن؟!فک میکردم هیچکودومشو نمیشه نصفه ول کرد!!معادلاتمو در هم ریختی!!:))

کوریم چه کنیم!!-_-

Mr. Maleki
احیانا شما تو نشریه ای جایی نویسندگی نکردین؟

نه چطور مگه؟! :)

Mr. Maleki
من یه بار گوشیم افتاد تو لیوان چای که خوشبختانه ضد آب بود ولی ضد چای نه، بعد چند روز خرابید.

چه ابعادی داشته مگه لیوانه!؟=))
مال من قشنگ قاب و باطری و متعلقات تا فیها خالدونشون آب نفوذ کرده بود نمیشد کاریش کرد!:|

دلارام gh
وای چقد کتاب ....^_^

3 تاس فقط که!:)))

the_ emperor
دوماه هم تا کنکور ما مونده .موفق باشی

ارشد؟!:)
مرسی شمائم!:)

ــ یاس ــ
راستش من نمیدونم خط سیاسی نویسنده کافه پیانو چی بوده، برام هم مهم نیست این قضیه
تنها در صورتی برام ازاردهنده میشه که اون طرف عقایدشو بخواد با اون کتاب بکنه تو حلق بقیه در غیر این صورت فقط لذت میبرم از داستان
و کافه پیانو یکی از شیرین ترین رمانای ایرانی بود که خوندم،خیلی خیلی دوستش داشتم 

دقیییقن!!منم هیچ اثری از تو حلقوم کردن عقایدش ندیدم!!:))
یه مصاحبه داشت با بی بی سی اون دوره...انقققدر قشنگ حرف زد که کاملن متقاعد شدم چرا نظرش تو سیاست این بوده!!
آدم فوق دوس داشتنی ایه!!یه اصطلاحی بود تو وب قبلیت که برای جذابیت فرد استفاده میکردم و خلاف ادب بود...همون!^_^

عمران تحریری
موراکامی هم موقع نوشتن کافکا در کرانه تحت تاثیر ناطور دشت بود.جایی خوندم داشت همون زمان ناطور دشت رو به ژاپنی ترجمه می کرد.شاید کافکا در کرانه هم بشه روی این کتابا گذاشت:))

چقد دوس دارم این کتابو بخونم!!:)هرموقع خوندمش به مجموعه اضافش میکنم!! :))

داداشی^_^
و من هنوز هیچکدومو نخوندم:))کل ایام هفته رو دارم یا مقاله میخونم یا تمرین مینویسم یا کد میزنم!کلا تایم خوابم کلی کم شده از غذا خوردنم افتادم!:(
ولی در اسرع وقت میخونم آبجی جونم:)

تموم میشه داداشی بالاخره!!یه سال  وخورده ای مونده فقط!:)
همینجوری مدارج علمی رو طی کن نمیخواد اینارو بخونی!!*_* ^_^

ALI marefat
نظر منم در رابطه با کافه پیانو مثبته،،،بالاخص صحنه پردازی ها خیلی جالبه 

دقیقن!آدم شیفته ی صحنه پردازیاش میشد ودلش میخواست هر بخشی رو چندبار بخونه!!:)

هانی هستم
از این سه تا... حسودیتون بشه که من می تونم کافه پیانو برای نخستین بار بخونم :دی

یکم غیرعاقلانه س ولی جدن حسودیم شد!!:))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
کمی‌ از «منـ»ی که دوست داشتم باشم...
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان