تره می ور کم دارمه...


کی زندگی همش غمه...   (همه ی زندگی غمه)
بیا مره یاری بدن (بیا منو یاری کن)
می دیله دیل داری بدن (به دلم دلداری بده)
کی زندگی همش غمه ( همه ی زندگی غمه)
یه دونیا غم می همدمه ( یه دنیا غم همدممه)
ننی چیجور غم دارمه (نمیدونی چه غمی دارم )
تره می ور کم دارمه ( تورو کنارم کم دارم )
می آرزو می دیل خوشی...انه که تو بیی نشی (همه ی آرزو و دلخوشی من اینه....که بیای و نری! )
ا حرفه باز بوگوفتمه... (این حرفو بازم گفته بودم )
فرس مره...بسوختمه...بسوختمه...(به دادم برس...که سوختم...سوختم... )
چره نیی تو؟ (چرا نمیای؟)
بیی دوباره پا گیرم (بیای دوباره جون میگیرم )
تی دستانه حناگیرم...حنا گیرم...اگر بیی تو (دستای تورو حنا میگیرم...حنا میگیرم....اگه تو بیای..)

+این صدا...این آهنگ...این لحن...غم مطلقه...
+آهنگ اصلی از استاد دعایی...بازخونی از . . . . !*
پ.ن:عمیقن دوس داشتم همه ی دنیا این گویشو بلد بودن تا متوجه میشدن هرکلمه ی این آهنگ چجوری تار و پود قلب آدمو میشکافه!
پ.ن 2 :این عکسو 6سال پیش گرفتم...جنگلای دوستداشتنی دیلمان :)
*تنها دلیل ذکر ننمودن اسمش اینه که منم و همین یه وب...بزنن شتک و پتکش کنن از دلتنگی متلاشی میشم!:)
MasiRika
نفر هفتادوسوم
خوشحال میشیم به ابرگروه وبلاگنویسان تشریف بیارید

*لینک گروه در وبلاگ*

یعنی هیچ رقمه انتظار نداشتم این همه احساس پای پستم بذارم و اولین کامنتم این باشه!:)))))

طهورا .....
عکس زیبا و ترسناک...
اهنگ هم خوب بود
+++

فضاش خیلی مرموز بود...هنوز یادم مونده!:)

Mr. Moradi
آره.. خیلی غمگینه آهنگش... مخصوصا اینکه گیلکیه... 
کی خونده مگه؟ نجفی؟ صدا رو نمی‌تونم بشناسم متاسفانه... 

توی گیلکی برای من اینطوری هستش که هرچی صدای خواننده‌ش پخته‌تر باشه، قشنگ‌تر میشه... الان نسخه‌ی اصلی از استاد دعایی، خیلی فوق‌العاده بود... خیلی عالی بود واقعا... 

خیلی خیلی خیلییییی!
آره!:)
منم اگه قبل اینکه واسم بذارنش بهم نمیگفتن کیه شاید متوجه نمیشدم!:)

دقیقن!هرچی صدا پخته تر میشه دلنشین تر میشه!ولی خب شاگرد پوررضا رو نمیشه دست کم گرفت!حتی اگه صداش پختگی دعایی رو نداشته باشه!:)

ر. کازیمو
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آقایون سربازان گمنام امام زمان، این دختره یه آهنگ از ***** **** گذاشته. رسیدگی کنید لطفا

آقایون داداشام بعد از رسیدگی به اینجا لطفن یه سرم به وب خودشون بزنین!!مستهجنات از در و دیوار وبش میریزه!!^_^
همشم میگه خاک رهش توتیای چشممان!خاک چی؟!ره کی؟!پای چی؟!اصن کفر از ای جمله میپاچه!!^_^

طهورا .....
اصن کیلکی میدیل خوشیه..

گیلکی امی دیل خوشیم ایسه!:)

ر. کازیمو
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی ***** نجفی

یعنی ده دقیقه تمام یه سره داشتم به این کامنتت میخندیدم!!!=))))))))))))
انقد مشتاق فیلتر شدن اینجایی یعنی؟!:))))))))))))))

432 هرتز
عجب عکسی
آهنگ های رشتی خیلی خوبن :)

اصلاح میکنم گیلکی!:)

maryam !

خیلی خوب بود،

غمگین و در عین حال صمیمی و گرم؛

خیلی نرم آدمُ به سمت غم میکشونه انگار؛

با اون عکسی که گذاشتی هم خیلی همخونی داشت ...

ممنون عزیزم!:)
 یه صداقت خاصی داره که آدم خود به خود با غمش همراه میشه...

قالب بلاگ رضا
قلمتون مستدام

صدای ایشون مستدام!!!:)

sina S.M
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خب من این کامنتا رو پاک میکنم حالا ناراحت نشو :))

دارم فکر میکنم بازخوانی کار کیه که اسمش شت و پت میکنه اینجا رو :/ 

آهان الان سرچ کردم فهمیدم :! ***** ؟ (ستاره دستت رو میبوسه !)

ولی در کل خیلی فاز منفی بود آهنگه :( اگر ملایم تر بود بهتر بود !

نمیشه دیگه ناراحت شدم!:دی
بلیییی!:))
اصن اسمشو بو میکشن!!خیلی عجیبه!!
نیاز به این حجم از غم تو یه آهنگ داشتم!انقدر غمش زیاده که آدم لذت میبره!

هلما ...
آهنگ شمالیه؟؟ حس میکنم قبلا شنیدمش ولی نه با صدای این خواننده .
با اینکه از لهجه اش زیاد سردرنمیارم ولی موسیقی و صدا خواننده اش یه حس عمیق و از ته دلی داره ..
امیدوارم "کی زندگی همش شادی باشه" :)

بعله گیلکیه!:)
فک میکنم تو تلوزیون شنیدین...تو تیتراژ یه سریال بازخونیش کرده بودن که علنن گند زده بودن بهش!!:)
غمم نیازه!!شادیش بیشتر باشه مثلن!!:))

ــ یاس ــ
حتی اگه ترجمشم نمیذاشتی یه عالمه حس میریخت تو قلبمون
عالی بود، عالی

خوشحالم که خوشت اومد یاسی جانم!*_*

الکس وات
به نظرم برای کسی که نفهمه حتی معنیشو هم میتونه تداعی کننده همین چیزا باشه . خیلی متن و اجراش خوب و دل نشینه . من تو یه دنیای موازی قطعا با این آهنگ گریه ام میگرفت :| 

واقعن فوق العادست...به روح آدم رسوخ میکنه این موزیک!
شاید تو دنیای مجازی عکس العملت فراتر از گریه کردن میبود!!

Bahar Alone
اوهاع:/
خاهر ما همینجوریشم بدبختی داریم.اینم پلی بشه دیگه باید از پای طناب دار جمعمون کرد:دی
:)))کامنت اول:||
+یه عمره تو گلوم گیر کرده ازت بپرسم:«مسی ریکا ینی چه؟:)»

خیلی یأسه راس میگی!!=))))
کامنته اصن پوکوند منو!!:)))))))
+والا معنی خاصی نداره!:)

نی لو
وقتی شروع کردم به خوندن پستت کلی غم داشتم، الان که پستت تموم شد خیلی بهترم
اون موقع که آلبومشو داده بود بیرون شنیده بودم اینو، اون موقع اصلن باهاش ارتباط برقرار نکردم اما الان با این حالم و با این ترجمه تو کاملن حسش کردم :) ممنون :دی

چقـــــد خوب!:)...خوشحالم کردی با حال بهترت!:)
من کلن ازینکه تو آلبومش آهنگ گیلکی داشته مطلع نبودم!کار قشنگی انجام داد!:)
خواهش میکنم!:))

negin
چقد یه آهنگ میتونه قشنگ باشه من مطمئنم خود دعایی هم باهاش کلی حال کرده مثه ما هرچقد شنیده سیر نشده❤
عکس هم خیلی دوست دارم😍😍

مرسی از تو که آهنگو بهم دادیش!!همش چیزای خوشگل رو میکنی!!^_^

بــاهــ ــار .
چه‌قدر خوبه اونجا که می‌گه بیای!ولی نری...

نقطه عطف آهنگه بنظرم!:)

محمود بنائی
امشب انقدر حالم خوب بود که میشه بگم زندگی همه اش غم نیست و با این آهنگ هم غمگین نشدم! :) یکوقتها بی دلیل خوبی یک وقتها بی دلیل بد! الان از همون بی دلیل خوبام ( الکی خوش :) ) 
عکس که خیلی قشنگ بود، آهنگم دوست داشتم ( ملاقتم اومدین، کمپوت گیلاس هم دوست دارم )

انقدر لحنش خوب بود که من دلم میخواست باور کنم زندگی همش غمه!!:))
دوس دارم این روزا رو...وقتایی که آدم بی تکلف شاده واقعن لذتبخشه!:)
خیلی ممنون!:))
چشم!!:دی

Miss pocker face
عکس عالی :)

زندگی همش غم نیست اما غم هاش زیاده :)

ممنون عزیزم!:)
شادیاشم زیاده...ولی فقط غماش جلو چشمامونه...:)

پنیر سوئیسی
جگرمان رو سوزوندین با این قطعه! نمیدونم موقع شنیدنش چرا یاد این موسیقی فرانسوی افتادم، یه همچین فضایی داره برام ولی امیدوارانه تر:

http://bayanbox.ir/info/4174507666865506228/joe-dassin-ma-musique-NaitiMP3.ru
لیریکشم قشنگه:
https://muzikum.eu/en/127-4335-156124/joe-dassin/ma-musique-english-translation.html

+کامنت کازیمو:))))))))
++ چه عکس فوق العاده ای! قابلیت اینو داره که والپیپر لپ تاپم بشه:))

من پوزشم رو صریحن اعلام میدارم بابت جگرسوز بودنش!

چه آهنگی....چقد آروم و لذتبخش و دوس داشتنی بود!
داشتم از "غ" هاش لذت تام میبردم...
دقیقن انگار تو یه حال و هوان...فقط امیده که توشون فرق داره!:)

+عااالیه!:))))
+شرمنده میفرمایین! :">

علی ک.
یه گلایلی که تو این سرزمین شوم...

چه جمله ی پر ابهام و ایهامی!:)

baro Ok
اشکمون و در اُوردی 


افســوس بـــــــود و افســــوس

من شرمندم!!:)

یاد چاووشی افتادم...
افسوس بود و جز افسوس چیزی به شب نمیتابید...

the_ emperor
   من گیلکی نیستم ولی بعنوان ی شمالی بدون اون معنی شعرو خوندم و فهمیدم .هعییی...
خیلی قشنگه وای... داشت اشکم درمیومد که پدر اومد خودمو جمع کردم خخ
یکی از بهترین خاطراتم واسه سفر گیلان بود یادش بخیر اون روزا .
عکس خیلی خوبه عشقس البرز.

خیلییی فوق العادس :)
من متاسفانه چون سفری به گیلان نداشتم و کلن همینجام(!) نمیتونم ازین لذت بهره ببرم!!-_-

+چک کردم الان دیدم 4  ماهه پست نذاشتین!:)

the_ emperor
الان با صدای استاد دعایی دارم میشنوم همون ریتم آهنگای گیلکی که میشناختم و دوس داشتم.ایول
خارج از کشورین مگه؟:دی
سعی کنین حتما برین . من ک خیلی خوشم اومد مخصوصا از لاهیجان :) 
 از رشت هم آخ اون لهجه راننده تاکسیا هنو یادمه خیلی سر ذوق اومدم خخ
+
آره هفته قبل کنکور داشتم بیخیال وبلاگ شدم این مدت.چه عجب یکی وبلاگمو چک کرد :دی




کاش استاد دعایی همون استاد دعایی قبل بشه...دلمون تنگ شد واس آهنگاش..
نه چون تو گیلانم نمیتونم به گیلان مسافرت کنم!:))
همه ی شهرای گیلان دوس داشتنین!^_^
لهجه رشتی خیلییی خوبه!!:)))))

+اختیار دارین!:)

the_ emperor
الان پست جدید گذاشتم :)
راستی میتونی مث من سفرای درون استانی یا استان های همسایه رو  بری چ با خونواده چ با دوستان در آینده... بهرحال سفر خیلی خوبه البته اگه مواظب خودت باشی :) 
برای من سفر گیلان خیلی خوب بود نه فقط بخاطر سرسبزی و دریا چون خودمونم شمالیم و داریم این چیزارو کم و بیش...بیشتر بخاطر خود سفر و عوض شدن فضا و اطرافیان و اون حس تازگی که تو سفر کاملا میشه حسش کرد :) و چیزای دیگه ک یادم نیس خخ


دو ساله که مسافرت نرفتم متاسفانه...با دوستام زیاد رفتم دیگه ترجیح میدم یه چندوقت با خانواده بیشتر برم!:)
سفر کلن روحیه بخشه!!
بغیر اون یه ساعت آخرش که نزدیک خونه ایم!!کلن یه حس بدی داره!تا یه هفته آدم لش و لوشه!!:))

the_ emperor
ان شالله...
آره یادم نبود اولش.
اره و شهر ما هم همینطوررررر
بقیه شهرا هم شبیه لهجه رشتی حرف میزنن؟البتته فامیل داریم رشت ولی خونشون نرفتیم تا حالا :|
سفر با خونواده هم خوبه برو خوش بگذره :)
خخ اون ی ساعت اخرو خوب اومدی ... البته من دو روز بعد آخریش رفتم سلمونی شلمونیه فک کرد دبیرستانی ام :)) هی جووونی کجاییییی ک ...

شما کدوم شهرین؟!
نه یکم لهجه رشتیا متفاوته!!:)
یه غلظت دیگه ای داره!!:)
سفر با خونواده عالیه!!*_*
چرا؟! :دی

the_ emperor
سوادکوه :) شما چی؟
جدی؟تو خوابگاه ک بودم چنتا از بچه های رشت دیدم ولی با لهجه اونجوری حرف نمیزدن پیش ما :|
تو اتوبوس برگشت هم ک بودم کمک شوفره با گوشی گیلکی حرف میزد اصن نمیفهمیدن چی میگه :| 
ما هم زبون محلیمون تبری و لهجه های متفاوت داریم.
من قبلا شنیدم گیلانیا از مازنیا خوششون نمیاد درسته یا ن؟

چی چرا؟!دانشگاهم امسال تموم میشه :(

یکی از شهرای شرق گیلان :)
آره کلن گیلانیا خیلی کم با لهجه و زبون محلیشون حرف میزنن متاسفانه!-_-
ما خودمونم گاهی نمیفهمیم!=)))
نه واس چی؟!:))

نه چرا فک کرد دبیرستانی این!!:))

the_ emperor
 آها همون حوالی لنگرود و لاهیجان :) خوشبحالمون:دی 
اینورا هم همینه ....باز ما ب تهران نزدیکیم و همش ترافیکشون نصیبمون میشه :))
جدی؟ما هم بعضی لهجه هارو نمیفهمیم...شرق استان خیلی لهجشون غلیظه... 
غرب استان هم مازنی و با گیلکی قاطی کردن :| البته الان ک اکثرا تو شهرای بزرگتر فارسی غلیظ حرف میزنن از استانای دیگه هم زیاد میان ساکن میشن تو محله خودمون چنتا خونواده مشهدی هستن ی خونواده کرد هم تازگی اومدن.

 ی 5 سال قبل رفیقم میگفت...شاید خودش ازم خوشش نمیومده :دی
نمیدونم...جاهایی هم بوده ک فک کردن 5 سال بزرگترم :| 
فک کنم بستگی داره چقد ب خودم برسم :))

بعله!:)
اینجائم که تعطیلی میخوره کلن کارای روزمره به فناس!انقد که شلوغ میشه خیابونا..
منم نمیدونم اینجا کدوم لهجه و گویش اصلیه!!انقد که هرکی لهجه خودشو میپسنده!:)

احتمالن!:دی
منم از این دست مشکلات مشابه داشتم!!:)

the_ emperor
اره شماله دیگه.
باز خوبه اینجا بحث اصلی بودنش مشخصه...فقط با خارجیا فارسی مجبوریم بحرفیم خخ
اتفاقا دیشب ی عکس گرفتم چونه ام رو با نرم افزار کوچیک کردم شبیه بچه ها شدم :)) 
یادمه چنسال قبل هم یکی از همکلاسیای خانوم منو با شوهر خواهرش اشتباه گرفته بود :| 

یه مشکلی که اینجا هس اینه که متاسفانه دیگه قشر جوون با هم گیلکی صحبت نمیکنن!
همین یکم آدمو میترسونه!که نکنه دیگه چیزی از این گویش باقی نمونه!!
شوهر خواهرش؟!مگه میشه آدم کسیو با شوهر خواهرش اشتباه بگیره!؟:)))

the_ emperor
اینجا 50 50 عه چون شهر  بزرگی نیس و همه هنوز به روستاها رفت و امد میکنن البته بجز اونایی ک رفتن شهرای بزرگتر .
ما هم همین ترسو داریم خود من خیلی از کلماتو بلد نیستم چون کاربردی هم تو زندگیم نداشتن ولی کسایی ک تو روستا بزرگ شدن خیلی بهتر از من بلدن.
اشتباه ب اونصورت ک ن...گفت خیلی شببیهشی...الان بچه داره....دوستام هم خندیدن 
:| منم خندیدم و بعدش جبران کردم وقتی خانوم غش کردن جلو آموزش دانشکده :دی

امیدوارم دیگه عمرم نرسه به دیدن نسلی که هیچی از زبون مادریشون بلد نیستن!!
منم تا جایی که میشد سعی کردم یاد بگیرم!دیگه بیشتر از این از توانم خارجه!:)
بنده خدا!:)))

the_ emperor
اها خوبه ...من زیاد سعی نکردم ینی حالشو ندارم برم دنبالش ب همین گفتگوهای روزمره قناعت میکنیم.
افرین بر تو .
اره بعدش تغییر رشته داد فک کنم.

همین گفتگوهای روزمره م خوبه!:)
مرسی!!!:))

آریا
هروقت این اهنگو گوش میدم میزنم زیر گریه 
خیلی اهنگ خوبیه  هرچی بگم کم گفتم😢

این پستم قدیمی بود حدودا،بعد اینکه این کامنتو گذاشتین رفتم بعد مدتها دوباره بهش گوش دادم و دیدم حق با شماست:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
کمی‌ از «منـ»ی که دوست داشتم باشم...
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان