در ستایش اسطوره!❤

+آهنگ One Summer's Day از موزیک متن انیمیشن شهر اشباح با آهنگسازی Joe Hisaishi

 

غم انگیز ترین جمله ای که تو چندماه اخیر خوندم مصاحبه ی هایائو میازاکی بود که گفت : برای مرگ آماده م.

کم شدن همچین آدمی از دنیایی که داریم توش زندگی میکنیم غیرقابل تصور و دردناکه!میازاکی تو دنیای انیمیشن تنها کسی بود که روح طبیعتو نشونمون داد...

بهمون فهموند درختا زنده ن!دریاچه ها نفس میکشن!و ما آدمای بی رحم چجوری داریم نفسشونو ازشون میگیریم.

بهمون یاد داد رویاپردازیامون میتونن محقق بشن!به آرزوهامون تصویر داد...باهاش عشقو تجربه کردیم...دوست داشتنو تجربه کردیم... و پروازو!

کسیه که تو بطن جنگ جهانی بزرگ شده و بخاطر همین چهره ی واقعی جنگو ریخت تو انیمه هاش تا بفهمیم چقدر این دنیا با جنگ،زشت و منزجرکننده س!

همینه که میازاکی رو تحسین برانگیز میکنه...و دوستداشتنی!

انیمیشناشو ببینید...تو مفاهیم فیلسوفانه ش غرق شین...و برای نسل آینده حفظشون کنین!:)

 

پ.ن:گذاشتن این پست مصادف شد با یک سالگی وبلاگم ! :")

چیزی هست که تا حالا خواسته باشین بهم بگین؟!سوالی حرفی فحشی بدوبیرایی چیزی؟! :)

اون 10 نفر دنبال کننده ی خاموش نمیخوان رخ بنُماین؟!میشه حداقل ناشناس کامنت بذارن ببینم دلیل خاموش بودنشون چی بوده؟!:)

MasiRika
Pary darya
یه سالگیت مبارک(((-: (*******

ممنون پری مهربون!*_*

زهرا باقری
اخی

:)

دچـــــ ــــــار
سلام
تولد وبلاگت مبارک! :)

مرسی دچار جان!:)

چ‍[نا] گوارا
این عشق که خیلی چیزا یاد من داد :) 
تولد یک سالگی هپی مپی بابا

نوک سوزنی اگه یاد من داده باشه!!:))
مرسی!!*_*

Mr. Moradi
سوالی حرفی فحشی ؟! =)) کسی مگه فحش میدع واسه یه‌سالگی وبلاگ :دی
مبارک باشه :) چرخش همیشه بچرخه ان‌شاالله :)

گفتم یکم مناعت طبع نشون بدم هرکی هرچی خواست بگه!:))
ممنون خودمم امیدوارم زیاد بچرخه!:)

🍁 غزاله زند
من عمیقا ناراحت شدم.یکی ازطرفدارای پروپاقرصه میازاکیم و خالصانه میخوام همیشه پرانرژی و موفق‌ترین باشه و به انیمشین ساختن‌هاش ادامه بده...
من توی تمامِ انیمشین‌هاش قوی بودنی دخترها و طبیعت رو دیدم که کمتر انیمیشنی بهشون اشاره میکنه.اینکه دخترها نیاز به شاهزاده‌ای با اسب سفید ندارن و خودشون میتونن به تنهایی مردِ خودشون باشن و دنیا رو تکون بدن و بیشتر از یه الگو باشن...
تمام انیمیشن‌هاش،برام عالی و مهم و پر از زندگیه...
الهی همیشه شاد و آروم باشه (。♥‿♥。)

گفته که مشغول ساخت آخرین انیمیشنشه....امیدوارم جدی نگفته باشه چون از این خداحافظیا زیاد کرده و بعد بازم دلش طاقت نیاورده.. :)
دقییییقن!دخترا تو انیمیشناش فقط وظیفشون عاشق شدن نبود برعکس پرنسسای دیزنی!!همشون یه انرژی فوق العاده ای داشتن!یه وظیفه ی مهم!خیلی دلنشینه این حرکتش!
منم امیدوارم!:)

🍁 غزاله زند
راستیییییی(!) یک ساله شدنه وبلاگ قشنگت مبارک♡´・ᴗ・`♡ 

مرسی غزاله ی دوستداشتنی!:*

هلما ...
یک ساله شدن وبلاگت مبارک :)
با خاموش ها باید با قانون کلت آقاگل برخورد شه :))

ممنون هلما جانم!:*
فعلن یه نفر از خودش پرده برداری کرد!:)

آقا علیرضا
تولد وبت مبارک

ممنون!:))

Anne Shirley
من دنبالت نمیکنم ولی همیشه میخونمت :دی 
نوشته هات جالبن ^_^
فقط یه چیز رو نمیفهمم، اینکه اسمت ینی چی ؟! اصن تلفظش چجوریه ؟! [تفکر عمیق]

عزیییزم مرسی!:))
مسی مخفف اسمیه که دوستام صدام میکردن،ریکا معنی به اون صورت نداره فقط پسوندشه!:)

Bahar Alone
غم انگیز ترین دیالوگی که شنیدم و هر روز هم گوشش میکنم اینه:l dont lot things l dont have to do... l dont have anybody
:))

کجا شنیدیش؟! :)
دارم فک میکنم چقدر سخته گفتن اینکه l dont have anybody
همچین اعترافی واقعن سخته!

ناشناس
تولد وبلاگت مبارک 😍😁
خب سوال......
اونی که زیر همه پستات نظر میزاره داداشی داداش واقعیته؟؟؟
دوس داری چی قبول بشی؟؟
عاشق شدی؟
چرا هیچ وقت راجب خودت توضیح نمیدی؟!!میخای سیکرت بمونی؟!!!)😁

ممنون ناشناسی که آی پی داره!! :دی
بعله برادرم هستن!:)
فعلن دارم میخونم تا ببینم چی پیش میاد!
مممم...نه!!علاقه سطحی کوتاه مدت چرا ولی عشق نه!!چه سوالی بود حالا یه کاره!!!!:)))
وا!من که همیشه دارم راجب خودم حرف میزنم!دیگه چی باید بگم؟!:)

negin
باعرض تبریک برای 1سالگی این فضای دوس داشتنی😍😍😍
واقعا داره میمیره؟😳

فدات آجی جونی من!*_*
خدانکنه!-_-

صخره .
در سدد خوندن کامنتا و در مواجهه با کامنت ناشناس! دوستداری چی قبول شی؟!؟! کنکوری هستی مسی؟:)

بلی متاسفانه!:))

صخره .
±وااااااااقعا داداشت وبلاگتو میخونه؟! بابا ایووووووول!

±من چهار روز پیش تولد وبتو تبریک گفتم دیگه نمیگم ریا نشه:-D 
مبارکع عاغا مبارکع
هو هوووووو بیا وسسسسسسسسط:-D

آره ما کلن ندار ایم با هم!!:))
انگیزس واس نوشتن اصن!!:))

نمیگفتی بهم اصن متوجهش نمیشدم!!انقد من گیجم صخی!!=)
گییییلی لی لی لی لی!!!^_^

صخره .
عاغا عاغا:-D یه سوال دیگه:-D مسی ریکا یعنی چی؟!
یعنی اگه کسی تونست منو متوقف کنه:-D لا اله الا الله:-D ول کن نیست این صخره:-D

مسی مخفف اسمی بود که دوستام میگفتن،ریکائم یه پسونده!!معنی به اون صورت نداره کلن از ترکیبش خوشم اومد!:)))
راحت باش گلی!!خونه خودته اصن!!=))))

ــ مارگو ــ
دلم گرفته بود و با این آهنگ و با اون جمله بیشتر دلم گرفت =ـ(

عذر میخوام بابت گذاشتنشون!:"(

ــ یاس ــ
میشه بعدا که وقت داشتی راهنماییم کنی از کدوم کاراش شروع کنم دیدن؟:)

عزیزززم حتمن حتمن!!:)

پنیر سوئیسی
به ژاپنی ها حسودیم میشه. خیلی قشنگ تونستن ترکیب رنگ ها و مختصات بصری فرهنگ خودشون رو توی قالب انیمیشن در بیارن، بارورش کنند و یه چیز منحصر به فرد و اصیل بسازن. یک زمانی یکی از فانتزی هام این بود که من هم انیماتور بشم و سبک انیمیشنی منحصربه فرد ایرانی رو طراحی کنم! کلا من حروم شدم تو این مملکت:|
به هرحال خیلی امیدوارم یه روز میازاکی ایران هم ظهور کنه:/
راستی آن حضرت داره بازم انیمیشن میسازه؟ مگه باد برمیخیزد آخریش نبود؟

پ.ن. چه خوب که یک ساله می‌نویسید:) همیشه اعتقاد داشتم و گفتم که اینجا از دوست داشتنی ترین های وبلاگستانه. زیاد هم به بعضی پارازیت ها و نویز ها توجه نکنید، متاسفانه همین که جنسیت یه بلاگر خانوم مشخص باشه، یه عده به طور خلق الساعه ظاهر میشن و مزخرف میگن. شما بنویس. ما هم اینجا ایستادیم و با تشویق ایسلندی حمایت میکنیم:)

عههه سلاااام!![آیکون تند تند دست تکون دادن با ذوق!]

دقیقن!!تمام باوراشونو میشه از انیمیشناشون فهمید..عقایدشونو...حتی محیطشونو...یکی از دلایل جذابیت انیمیشنای ژاپنی بخاطر توجه ویژشون به طبیعته!!به طور خاصی باعث میشه تو همه ی این سالا یونیک بودنشون حفظ کنه!!این فوق العادس!!
هیچوقت واسه شروع دیر نیست!:)
مخصوصن واس شما که پر از ایده های بکرین همیشه!:)
مثل اینکه بهمون لطف نمودن و قراره یه انیمیشن دیگه م بسازن که آخرین انیمیشنشون باشه!:)
آخه بعد پرنسس مونونوکه م گفته بود که آخرین انیمیشنشه و خداروشکر که اینطور نبود!

پ.ن:چققققققد دلگرم کننده!
اصن سرتا پا لبخند شدم ازین لطفتون!
مرسی مرسی:)
+کاش شمائم برگردین به نوشتن! :)

Fa E||a
این آدم محشره... هرکدوم از کاراش ارزش صدبار دیدنو داره، اصنم مهم نیس چند سالته و کجایی هستی، با قلبت می فهمیشون..

+تولد وبت مبارک :) امیدوارم دوستیتون سالهای سال پایدار باشه...

چقد این "با قلبت میفهمیشون" درست بود!!
یعنی  کاراش تا اعماق وجود آدم نفوذ میکنه!!
+مرسی عزیزممم!:)

محمود بنائی
فکر میکنم ژاپن به واسطه موقعیت جغرافیایی و دوران تاریخی مختلفی که سپری کرده، مردم عجیبی داره! ژاپنی ها همینقدر که میتونن مثل میازاکی عاشق باشن میتونن مثل شیرو ایشی بی رحم باشن! 
تولدت بلاگ دوست داشتنیت مبارک :) پایدار باشید

شیرو ایشی رو نمیشناختم و الان تو ویکی پدیا سرچ کردم..چقد منزجر کننده....حتی اگه برای علم بوده باشه...
کلن هرچیزی از جنگ حال آدمو بد میکنه....
واقعن چجوری ممکنه این دوتا تو یه کشور باشن؟!
ممنونم خیلی زیاد!!:))

داداشی^_^
نمیدونم دقیقا از کی شروع کردم به خوندن وبت،ولی اینو میدونم که تقریبا با همه  پستات ارتباط برقرار کردم...فک کنم اولین پستی که از وبت دیدم همونی بود که وقتی از تهران برگشته بودم بهم نشون دادی که برام نوشتی،همونی که بعد خوندنش نتونستم جلوی گریه مو بگیرم از تصور اینکه از هم دور بشیم...اگه رفتنی هم باشه سه سال دیگه ست،ولی هرجا باشم لحظه لحظه تورو کنار خودم حس میکنم و مطمئن باش روزای دور بودنمون زیاد طول نمیکشه نفس جانم😘 
امیدوارم همیشه بنویسی تا من لذت ببرم از اینکه آبجی به این خوش ذوقی و هنرمندی دارم❤

آره قبل اون فقط پستامو میخوندم برات ، نیومده بودی هنوز اینجا!!:)
اون پست "همیشه دوری اونموقع دورتری" جزو اون پستاییه که خیلییی دوسش دارم!:)
داداشی جان مهربون من!❤_❤

maryam !

من یه مدت خاموش دنبالت می کردم،

دلیلشم این بود که دوست ندارم حس فالو کردن متقابل به بلاگری که فالوش کردم، القا بشه !

اما خب این آخریا که کمتر می نوشتم، همه ی اون وبلاگایی که خاموش می خوندمشون رُ عمومی کردم ! چون دیگه به هر حال زیاد نمی نوشتم ُ حتی اگه فالو می شدمم وقت کسی رُ نمی گرفتم ;)


تو این مدت، تقریباً آرشیوتُ خوندم؛

قلمت عالیه واقعاً، به نظرم تاثیری که زبان طنز داره، خیلی گیراترِ نسبت به هر قالب دیگه ای !

دختر با سوادی به نظر میای، خیلی حرفا رُ می تونی در قالب طنز بنویسی ُ تاثیرگذار باشی !

خیلی هم دوس داشتنی هستی ;)

تا حالا از این نظر به دنبال کننده خاموش نگاه نکرده بودم!چقد باشخصیت طورانه!!:))
بعد جالبه تو همین فضایی که تو هستی با همچین خصوصیت ملاحظه گرانه ای، یه دسته افراد داریم که کامنت خصوصی میدن فالوم کن تا فالوت کنم!آدمو یاد کیوون بالابرره میندازن که همش پول زور میخواست!:)))

مرسی مرسی خیلی لطف داری مریم جان!*_*
ممنون از انرژی ای که بهم دادی واس ادامه دادن!:)
من آب شدم از خجالت اصن!! :")))

محمدرضا ...
منم عاجز از وصف و عاشق این مرد هستم ... 
واقعا مطالب فاخری می‌نویسین توی این بلاگ ... 

زنده باشه همیشه... :)
خیلی ممنون لطف دارید! :)

مرد بارانی
چیزی که همیشه تو آثار این بشر برام جالبه اینه که تو آثارش امید هست! کم هست! غم هست! کم هست! زندگی هست! کم هست!و پوچی کما بیش سرک می کشه هر چند اصلا با آثار مزخرف نهیلیستی قابل قیاس نیست، و عشق های پاک همیشه یه گوشه از داستانش قرار گرفته هر چند خیلی در سایه و مبهم! خلاصه همه چی هست! درک بعضی از کارهاش واقعا سخته! و طرز نگاهش به زندگی و مرگ انگار از یک کره دیگه اومده واقعا عجیب، سحر انگیر، جذاب و زیباست! تقریبا همه آثارشو دیدم، واقعا کار ضعیف توی کار هاش خیلی کم دیدم! و به نظرم توی تمام کار هایی که ازش دیدم تاثیر گذار تریناش برای من البته یکی همین شهر اشباح معروف و یکی آریتی بوده

با جزء به جزء حرفاتون موافقم!:)

واقعن انگار یه نگاه فرا بشری به زندگی و مرگ داره...اینکه تونسته با انیمیشناش تا اندکی این نگاهو بهمون نشون بده و حتی مارو با خودش همگام کنه هم فوق العادس!
این عشقی که اکثرن تو سن پایین کارکتراش شکل میگیره مجذوب کنندس!من متاسفانه بوده کاراییش که ندیده باشم...ولی کارایی که ازش دیدم یه سر و گردن از رقباش‌تو انیمیشن بالاتر بوده...یجورایی حتی سر و گردنم نه...انگار تو یه فضای متفاوتیه!یه گام بالاتر از بقیه!:)
من نگاهی که تو مونونوکه بودو یکم از بقیه بیشتر دوس داشتم!:)

مرد بارانی
اصل نکته اینجاست که از استفاده کردن تخیلش هیچ ابایی نداره! همینطور بال و پر میده و کسترش میده و انقدر عجیبش می کنه که دیگه غیر قابل باور نیست! بلکه کاملا باور پذیر میشه!
انگار این مرد از هیچ چیزی پروا نداره!
و مونونوکه هم خیلی کار قشنگیه مخصوصا نگاهش به درخت!

این اغراقش تو تخیل حتی خواستنی تر کرده کاراشو!!برخلاف بعضی از انیمیشنا که دست و دل بازیشون تو تخیل آدمو دل زده میکنه!!
عجیبه که حتی واژه ی وطن فروشو به جون خرید ولی نشون داد که ترسی از ابراز مخالفت با جنگ ژاپن نداره!
 تو مونونوکه نگاهش به طبیعت واقعن لذت بخشه!:)

:: فروردین ::
عاشقشم..انیمیشناش از صدتا فیلم بهترن :)

واقعنم همینطوره،انیمیشناش خیلی خاصن!:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
کمی‌ از «منـ»ی که دوست داشتم باشم...
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان