می too ، یو too ، همه too!

warning! متنی که در ادامه مشاهده میکنید از روی غرض ورزی نوشته شده و نگارنده اعصاب معصاب درست حسابی نداشته است.از این رو عفت و امانت کلام را رعایت ننموده و اغراقات بیش از حدی را در تفسیر مقاله ی مذکور به کار برده است.

 

تو ایران هر روز یه اتفاق جدید پا به عرصه حضور میذاره!یعنی اتفاقایی میفته که آدم احتمال پیش اومدنشو هم تو ذهنش پردازش نمیکنه! کی فکر میکرد وقتی بخواد یه لایحه ای با عنوان منع خشونت علیه زنان تصویب بشه،یه زن بیاد معترض بشه و یه مقاله بنویسه برای مخالفت با منع خشونت علیه زنان؟!

از این رو گفتم نگاهی داشته باشیم به این مقاله که توسط خانم زهرا آیت اللهی،عضو شورای انقلاب فرهنگی نوشته شده،تا با عقل ناقص خودمون سخنان گرانقدر این بانو رو تحلیل کنیم!

ایشون نتایج تصویب همچین لایجه ای رو "افزایش خشونت علیه مردان" ، "زیرسوال رفتن جایگاه ریاست مرد در خانه " ، "تبدیل شدن زنان به موجوداتی نازپرورده و بهانه گیر" ، " خشونت برشمردن برخی سخت گیری هایی که مرد به علت مصلحت خانواده اعمال میکند " و .... دونستن.

همچنین اظهار نگرانی فرمودن که نتیجه آن مردان را به وحشت می‌اندازد که مبادا هر رفتار و اقدام آنها مصداقی از مصادیق خشونت علیه زنان تلقی شود و در نهایت، به آرامش و روح صمیمیت و یکپارچگی در خانواده آسیب می‌زند. یعنی مثلا مرد خونواده همچین که کمربندو گرفته دستش و داره به جرم زیر دندون اومدن محتویات قرمه سبزی زنشو مورد ضرب و شتم قرار میده یهو ناگهان از حرکت می ایسته و با خودش میگه نکنه این کاری که من الان دارم میکنم خشونت علیه زنمه؟!....یعنی یه مرد قدرت تشخیص اینکه چی خشونته و چی نیست و نداره!

در ادامه بیان داشتند تجربه نشان داده است که بهترین نوع حمایت از زنان همان‌طور که اسلام هدایت کرده، آن است که حمایت از زنان را به مردان خانواده بسپاریم. پدر، همسر، برادر، پدربزرگ، پدر همسر و محارمی که قدرت حمایت و دفاع از زن را دارند . یعنی یه زنی که احیانا تحت خشونت فیزیکی یا روانی یا جنسی توسط شوهرش قرار میگیره پناه ببره به پدرش،حالا نبود پدربزرگش،اونم نبود دیگه نهایت یه محرمی اون وسط مسطا پیدا میشه خدا بزرگه!به هر حال زن که خودش عقل و شعور نداره نمیدونه چجوری مراقب خودش باشه!قانونم که پشمک زعفرونی.

این خانم دارای تحصیلات عالیه همچنین گفتند که اگه اینطوری بشه چهاردیواری دیگر اختیاری نیست و باید چشمان و دستانی از قانون و قاضی مراقب باشد تا در خانواده کسی به زن نگوید بالای چشمت ابروست . حق کاملا با ایشونه!حالا دسته دیگه یه بار ول میشه میخوره تو صورت زنش،زبونه یه بار میچرخه دو تا فحش و بدوبیراه بارش میکنه و از این دست مسائل!پای قاضی و دادگاه که واسه دو بند انگشت بادمجون زیر چشم نباید به زندگی آدم وا بشه!هرکی تو خونه ش اختیار داره!البته تا وقتی پارتی مختلط برگزار نکنن یا این دست مسائل ما سعی میکنیم وارد چهاردیواریِ اختیاریِ خونه نشیم!

ایشون با وصلت گودرز با شقایق فرمودن که طبق بندهای لایحه، زنانی که با مردان ارتباط دارند و این ارتباط عموماً ارادی و با رضایت زن است مورد حمایت قرار می‌گیرند. در یک کلام باید بگوییم لایحه‌ای در حمایت از زنان روسپی است تا زنان عفیف و مظلوم در خانواده! والا بلا مائم همینو میگیم!اصلا زنی که اندک راهی‌ برای ارتباط با یه مرد وا میکنه روسپیه!حالا چه همکارش میخواد باشه چه دوستش!ازونطرف زنی که تو خیابون راه میره و مورد تعرض کلامی وفیزیکی قرار میگیره که نباید حمایت شه!لابد یه لباس تنگ و تُشکه ای چیزی تنش بوده!زنم که اگه مشکل دار نباشه از این لباسا تنش نمیکنه!

 

در کل انسان خجسته ای تشریف دارن ایشون!قبلا هم با قانون منع ازدواج دختران زیر‌۱۳سال مخالفت کرده بودن یا عرض نموده بودن که  ازدواج دختر و آموزش چگونگی رفتار با خانواده شوهر ارجحیت داره به یادگرفتن مسئله های فیزیک و شیمی و ریاضی!واقعا E=Mc2 مهم تره یا اینکه پسون فردا جاریات اومدن خونه ت یه جوری غذا بپزی که چششون در آد؟!

نقطه ی جذاب قضیه اینجاست که ایشون با همچین طرز فکر حسنه ای و با وجود مصداق بارز تحصیلات درک و شعور نمیاره بودن،رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنانه!

البته از این مدل دوستان در صنف های دیگه ام زیاد وجود داره که مشابهشو همین اخیرا دیدیم.بازیگر زنی که صرفا بخاطر چهره ش از گیشه پایین نمیاد و فرق کاپولا و تارانتینو و مسعود ده نمکی رو نمیدونه میاد راجب منقلب شدنش میون چندتا مرد حرف میزنه و میگه چه خوبه که مارو ورزشگاه راه نمیدین!

خلاصه که این مدل رفتارا نه فقط‌ خشونت به زن،بلکه توهین به درک و شخصیت مرد هم هست.تو چشم امثال اینا مرد فقط یه موجود متعصب و سلطه جوئه که درکی از انسانیت خودش نداره.

ختم کلام اینکه....یه خورده آدم باشیم به جایی بر نمیخوره!

 


پ.ن :برای تلطیف فضا! :)

دیر ابوت (دیر میشود) ...ترانه و آهنگ :ابراهیم منصفی(رامی) ....بازخوانی:مونا سروی....دانلود

+ای که بی عطر تنت غمگین ابوم...تا بیای از مو بخونی دیر ابوت

MasiRika
صخره .
د فاکین مملکت

دمت گرم صخی کل پستو تو دو کلمه خلاصه کردی!:))

🍃 nasim 🐦
...

:)

مترسک ‌‌
شکایت از دشمنان نزد دوستان برند، چون دوست دشمن است شکایت کجا برم؟

[به اونجایی] که چندتایی دوستت دارم حروم کرد[ی] !:))

(با اندکی تصرف!)

Anne Shirley
چشام ۴ تا که هیچی ۴۰ تا هم شد از تعجب O_____o 
جدا فازش چیه که این چرت و پرتا رو میگه؟؟؟ 
لعنتی خودت خوبه یه زنی و این حرفا رو میزنی :/// والا مرداشم دیه اینجوری نمیگن که دختر باس ۹ سالگی شوهر کنه قورمه بپزه که تو میگی -___- 
واااای جدا خدایا منو گاو کن -___- 

کاش فقط حرف اون بود و کاش فقط همین یه نفر بود که همچین تفکری داره!انقدر زیادن که دیگه حرص خوردن برا بعضیاشون از دست آدم در میره!:/
دور از جون آنه جان!:))

الکس وات
اصلا این حجم از حماقت زن و مرد نمیشناسه والا این خانوم خشونت علیه بشریت خودش از نظر من :| 

نگین اینجوری راجب خانم دکترمون!:)))


+چقد کم پیدایی شما!:)
وبلاگتونو خاک گرفت!:)

__ پریچک __
جالبه چند وقت پیش یه کلیپ از بلاد کفر دیدم که نمایشی یه دختر ۱۳ ساله رو به همسری پیرمردی در میاوردن و همه به سمتش هجوم بردن که از کار زشتش دست برداره ...
حالا جایی که دم از اسلام میزنن و این خانومای یه چشمی امثال ایشون .. نفهم و بی مغزن ...
درواقع بنظرم این خانوم از اونایی که اعتقاد داره باید همیشه بوی قرمه سبزی بده و کلفتی کنه و اگه شب شوهرش نیاد و بهش روی خوش نشون نده و باهاش ور نره غم عالم میشینه تو دلشو و حس میکنه وجودش چه بی معناست ... و کاش میمرد ...

چندش آورن ..چندش ...


قربون فرفری هی نگارنده :) هربار میام اینجا،زلفات دلمو میبره بانو ❤


آره شنیده بودم راجبش:)

وقتی یه زن برای خودش شخصیت مستقلی قائل نباشه و خودشو از نظر عقلی و جسمی متعلق به‌دیگران بدونه همین اتفاقم پیش میاد
ضعف و وابستگی از حرفاش میباره
البته تقصیر خودشونم نیست،این چیزا از بچگی با دیدن اطرافیانشون تو ذهنشون ساخته شده
راس میگن واقعا جهالت درمان نداره

ای جان دلم❤لطف داری پریچک مهربون*-*

A l i
استاد از کی انتظار داری آدم باشه ؟ :|:|:|:|
بعدش هم یه دیوونه گفت ماست سیاهه ، دیگه چرا همه مون میگیم نععععع ماست سیاه نیست که همه بشنون ؟
ولش کن خوش باشه ..

فقط نمیدونم چجوری رفته تو شورا ؟ حالا این یه نمونه شه ! کلش همین نظر رو دارن ؟ اگه آره من برم پناهنده شم تو عربستان :|

استاد!:دی 
دیگه خیلی سیم‌پیچیام قاطی شده بود بعد خوندنش،گفتم یجوری این دل صابمرده رو آروم کنم!:))
نه شکر خدا،یه چندنفری بودن که بهش انتقاد کردن!-_-
ولی خب تو این پناهندگیه رو پیگیر باش محض اطمینان!:)))

A l i
گفته بودم من فقط واسه تیکه آخر پستات میخونمت ؟ :| :دی :)))))))

شوخی کردم البته .. :)

همین که ته دلم بدونم یکی آهنگای آخر پستمو گوش میده برام کافیه!مگه من از این دنیا چی میخوام؟!

[با آستین اشک هایش را پاک میکند]

الکس وات
کلاس ها فشرده شده ، افکار هم پریشان ، شاید بنویسم حالا به زودی . ضمن اینکه موزیک آخر پست رو اول نتونستم گوش کنم . الان که گوش دادم لذت بردم . از کجا میاری اینارو :-" 

امیدوارم زودتر قلمت راه بیفته!:)

میگن طبق قانون جذب و اینا از هرچی خوشت بیاد بیشتر سر رات قرار میگیره و اینا!احتمالن منم واسه همین اینقد به این مدل آهنگا بر میخورم!:))

داداشی^_^
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** *** * *** ***** ******
حالا هرکی هر چرت و پرتی گفت باید بشینی اینجا تحلیل کنی؟!؟
*** **** **** ** ****** **** * ***** ***** ** **** ***** *** ***** **** **** ******والا با این نوناشون!
ضمنا جدیدا خیلی کامنتامو سانسور میکنیا!!

همینه که هست!^^

واسه همین وبلاگ زدم خب!!:))
ازونجاییم که کامنتت اشاعه خشونت بود سانسورش کردم بدونی اینجا رییس کیه!😎

الکس وات
اتفاقا چند وقت پیش میخواستم در مورد همین حرف های فمینیستی و ضد فمینیستی بنویسم ، ولی پراکندگی افکار زیاد بود نشد . ضمن اینکه موزیک آخر رو بار اول نتونستم گوش بدم ، الان گوش دادم ، و از طریق دنبال کردنش در کنار خودش که یکی از مورد علاقه هام شد ، دو موزیک دیگه پیدا کردم که اون هارو هم دوست دارم و ممنونم ازت . اگه یه انباری داشتی که توش گنجینه موزیکت رو نگه میداشتی باید به زودی منتظر حمله من می بودی :)) 

شروع که کنی به نوشتن پراکنده ترم میشه،اصن خصوصیت نوشتن م همینه!:))

دوتا آهنگ دیگه از رامی یا اونی که بازخونی کرده؟!
یادم بود که فولکلور گوش میدادی:)
رامی‌یه آهنگ دیگه م داشت که نمیدونم تو‌ وب گذاشتم یا نه!اونم خیلی معرکه س
http://rami.ir/fa/music/labkhand-2/
قبلش میتونستیم خیلی مسالمت آمیز رم و هارد رد و بدل کنیم!:دی

برباد رفته
با عرض سلام وادب
من وبلاگ زیبا و جذاب شما را دنبال میکنم
ممنون میشوم اگر سری هم به وبلاگ من هم بزنید
درصورتیکه صلاح می دانید بعنوان دنبال کنندگان ، همدیگر را همراهی کنیم!!!
سپاس و دورد بیکران
ممنون
http://sibeseman.blog.ir/

:)

ــ یاس ــ
من نخوندمش ، یعنی یه ذره مونده تا اینکه اعصابم روان پریشی بشه از دست اینا، واقعا تحملشو نداشتم

بیخیالش اصن چیز مهمیم نبود!وردار یه نارنجی بزن رها کن این حرفارو!:*)

الکس وات
کامنت اولی رو فک کردم ارسال نشده اِ :| :)) بعد گفتم ولش کن . بعد دوباره چند ساعت بعد گفتم نه بذار بگم که خوشم اومده از موزیک ، و شد آن چه شد :)) 
آره اصن رفتم همون دیشب سراغش آهنگ لبخند و آهنگ نهنگ رو گوش دادم لذت بردم واقعا . دوست دارم کشف کردن همچین صداهایی رو خصوصا اینکه زندگی نامه جالبی هم داشت . بعد در ادامه این موزیک رو هم به گوشم خورد که ترانه ش واس رامی هست و به نظرم خیلی خوب بود . 
http://www.musicema.com/Damahi-Darde-Bi-Dardi

مرسی مرسی!:))

به ذوق میام ببینم کسی میگه موزیکایی که گذاشتمو دوس داشته!:)
نهنگشم خیلی قشنگه،آره کلن آدم خاصی بوده و زندگی خاصی داشته،این دختری که‌ آهنگشو گذاشتم داره اکثر موزیکای رامی رو بازخونی میکنه که فراموش نشن،جدن کارش ارزشمنده

یکی از غصه نامردن،یکی از درد بی دردی..
چقد دوس داشتم آهنگشو مرسی بابتش!:)

علی
سلام
وبلاگتون جالب بود ممنون
امیدوارم که موفق باشید.
رصدخبر

چقد کامنت تبلیغی زیاد شده!😶

پرهام :
نمیدونم شاید من خیلی کودنم که نمیتونم استدلال های این خانوم رو درک کنم. دائم داره برای این قانون پیامد و مضرات میتراشه، درحالیکه اینا پیامد خود قانون نیستن پیامد بدفهمی یا اجرای اشتباه اند. مثه اینه که بگی ماشین تولید نکنیم چون مردم تصادف میکنن! به هرحال این آدمها هم دغدغه های مذهبی خودشون رو دارن و قوالب ذهنی خودشون رو، ولی خب اینکه فقط همین خانم و امثال ایشون باشن که میتونن درباره ی زنان نظر بدن و تصمیم بگیرن دردناکه. حالا البته من که به خاطر جنسیتم قطعا نمیتونم کاملا خشم شما رو از این مشکلات حس کنم و همدردی کنم، ولی خب صبر جزیل آرزو میکنم واقعا!

پ.ن.
چه صدای مواجی داشت! نمیدونم چی میگن به این کاری که با صداشون میکنن! ولی خیلی دوست دارم این جور لرزش ها رو که خواننده ها تو صداشون دارن.
انقدر سرم تو موزیک خارجیه جدا فکر نمیکردم یه همچین موسیقی های فارسی بی نظیری هم ساخته بشه. حیف نیست کم شنیده میشن؟:/

هممون کودنیم تو این مورد خیالت راحت!:))

دقیقن!نمیشه یه چیز مثبتو حذف کنیم چون ممکنه جایی نتیجه ی منفی بده،اون قاعده خودش به خودی خود مثبته!اینم در صورتیه که اصن قبول داشته باشیم این پیامدای منفی که نام برده رو!
قرار نیس چون خودش همچین عقایدی داره ،یه سری افرادی که قدرت این خانومو تو ابراز عقاید و تصمیم گیری ندارن تو حاشیه آسیب ببینن،این افکارش واقعن آدمو عصبی میکنه!
خیلی ممنون!:)

پ.ن:منم نمیدونم تو موسیقی پاپ چی بهش میگن!لرزش‌تحریر!:)
افسوس بیشتر اینجاس که به جای این مدل موسیقیا،آهنگایی شنیده میشن که نه محتوا دارن،نه ترانه ی درست و حسابی،و نه حتی خوانندشون میتونه بدون دستگاه و زنده اجراشون کنه!به قول هومن خلعتبری دست مهران مدیری درد نکنه که حداقل دعوتشون میکنه دورهمی زنده بخونن،ما بفهمیم تو‌آهنگاشون چی دارن به خوردمون میدن!:/

ف.ع ‏ ‏‏ ‏
از اون پستایی بود که از فرط موافق بودن باهاش واقعا هیچی نمیتونم بگم، خیلی خوب نوشتید :(

ممنون که خوندیش،لطف‌داری :)

استاد بزرگ
با سلام خدمت دوستان عزیز.
در مورد نوشته شما و در هم بودن اوضاع همون the F**kin مملکت جامع و کامله.
ولی در نظرات خوندم که اکثرا با این خانم و طرز فکرش مخالف هستین. 
نمیخوام بحث رو سیاسیش کنم، ولی باید بگم که این خانم رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان هست که این شورا خود به دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است و رئیس آن هم توسط این شورا انتخاب می شود. 
حال که تقریبا 60 درصد اعضای این شورا را دولتی ها تشکیل می دهند پس طبیعی است که حتما نظرات ایشان همسو با دولتی است که شعار حمایت از زنان را سر میداد.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید
http://zn.farhangoelm.ir/Home/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7

خب تو اصل قضیه که تفاوتی ایجاد نمیکنه!بایدم همسو باشه،به هرحال کشور اسلامیه

ما با همچین مدل تفکری مشکل داریم،حالا هر شخص و جایگاهی که میخواد باشه.
حتی اگه اون شخصی که مدنظر شماست هم همچین حرفای صدمن یه غازی میگفت ما بازم همین برخوردو داشتیم،جایگاه افراد که تفکرشونو بی نقص نمیکنه:)

گلاویژ ...
این خودش تا حالا مورد خشونت واقعی قرار نگرفته که انقدر بلبل زبونی می کنه

احتمالن اون خشونتی که به چشم‌ما خشونته به چشم ایشون «مصلحت اندیشی رییس خونواده»محسوب میشه!:/

کنت مونت کریستو
آغا ما هنوز تو لرز اون زلزله موندیم.
بلاست که تو ممکت ما هوار میشه رو سرمون!

جدی جدی این اتفاقای خوب که میگن چرا نمیفته؟!-_-


بانوی آب
جالبه ها!
این خانم که همچین نظرات متشخصانه ای داره، پس چرا به جای اینکه بیست و چهار ساعته تو خونش باشه و برای آقاشون قرمه سبزی بپزه اومده و عضو شورای فرهنگی شده!؟

واقعا...شاغل بودن ایشون و‌در آمدشون لطمه ای به روح ریاست طلب و متعصب مرد خونواده نمیزنه؟!

یک بلاگر
نمی دونم اصلا وبلاگ من رو خوندی یا نه ولی پست در مورد خشونت علیه زنان زیاد نوشتم
این مورد هم نوبره
احتمالا ایشون زیر 13 سال شوهر کرده و توی زندگی اش خیلی تحقیر شده و عادت کرده به این شرایط .
متاسفانه هر کسی شعور کامل رو نداره

بله خوندمشون!:)

این باورای سنتی اشتباه متاسفانه تو بیشتر زنای ایرانی هست،انقدر روزمره و عادی شده که نمیشه جلوشو گرفت

یک بلاگر
خب کسی که باور سنتی داره اصلا چرا کاندیدا میشه میره مجلس
یک سری تفکراتی که آدم دود از کلش بلند میشه .
چرا اینها اینقدر مقاومت می کنند در برابر به روز شدن و فهمیدن .
هی آدم هرچی بیشتر گوش می ده بیشتر عصبی میشه
مثلا وزیر زن گذاشتن اون بالا که خودش از صد تا مرد زن ستیز تره
یا اون خانم فکر می کنم نماینده مجلس بود که میگفت زن باید توی خونه فقط سبزی پاک کنه دور بعد بهش رای ندادن گفتن خب جای تو هم توی مجلس نیست رای ندادیم تو ام بری سبزی تو پاک کنی! ولی خب چه فایده
نمی دونم مشکل و این عقده از زن داشتن اصلا از کجا میاد؟

شاید به خیال خودش حضورش باعث میشه حق زنایی مثل خودشو بگیره!:)

وقتی قانون و کشور و غیره همشون پشت همچین تفکری وایسادن بایدم همچین اتفاقایی بیفته و همچین حرفایی زده بشه!
مشکل از سلطه طلبی مرد و سلطه پذیری زنه!
اینکه انسان بودن و مستقل بودن براشون تعریف نشده.
چی بگم منم...مائم خسته ایم از این تفکرات جاهلانه:)

یک بلاگر
اصلا کی چنین قانونی نوشته؟
هیچ کس نباید سلطه طلب باشه و هیچ کس هم نباید سلطه پذیر باشه!
یعنی زیر بار حرف زور بره

کسی که گفته زن بدون اجازه شوهرش نمیتونه مسافرت بره ولی مرد میتونه،کسی که گفته ارث زن نصف مرده و دیه مرد دوبرابر زن،کسی  که گفته مرد میتونه با چندتا زن ازدواج‌ کنه ولی زن نه!:)

چجوری میشه جلوی قانون وایساد؟!:)

یک بلاگر
قانون ها مسلما درست نیستن
باید اصلاحشون کرد .منتها متاسفانه زورش نیست!!!!

صد در صد،ولی کیه که بتونه عوضشون کنه؟

بازم امید دارم به نسلای بعدمون...زیادی تفکرم آرمانگرایانه ست ولی شاید اونا بتونن از پسشون بر بیان:)

یک بلاگر
بله شاید آنها توانستند

امیدوارم!:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
کمی‌ از «منـ»ی که دوست داشتم باشم...
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان