و این ژلوفن نهفته در موسیقی!

 

 

 

شاید آرامش 8 ماه اخیرمو مدیون این آهنگ باشم...انیمیشن Corpse Bride،صحنه ای که ویکتور با امیلی پیانو میزنه...

اولش یه حس غمگین و ناامیدگونه ای داره...کم کم یه آرامش و شادی خاصی واردش میشه و ته این جدال صدای خنده ی شیرین هلنا کارتره که میگه Pardon my enthusiasm.

و جانی دپ م با صدای مخمورش میگه I like your enthusiasm !

خیلی از آهنگا بودن که این حس آرامشو برام داشته باشن،ولی تاریخ مصرفشون نهایتن دو هفته بود!بعد اون دیگه حس دلزدگی نسبت بهش پیدا میکردم...نمیدونم این لعنتی چی داره که هردفعه آرامش بیشتری بهم تزریق میکنه!

در توصیف اینکه چقدر این آهنگ برام قابل پرستشه عاجزم!حتی به دنی الفمن نازنین هم بابت آهنگسازیش احساس دین میکنم...

این آدم فوق العاده س...هر فیلمی که موزیکش تحسین برانگیز بوده برام کار دنی الفمنه...کابوس قبل از کریسمس،اسلیپی هالو،کارخونه شکلات سازی..

دوسش داشته باشید!:)

 

پ.ن :ساعت 8ونیم شب بعد از کلاسم داشتم به سمت مقصدی نامعلوم قدم میزدم تا خانواده از شر ترافیک رهایی پیدا کنن و بیان دنبالم...یه مرد بلندقدی با موهای جوگندمی پریشون،که یه کت تک تنش بود با یه کلاه کج...و دور وبر 30-35 میزد ازم یه آدرس پرسید...منم که در زمینه آدرس دادن داغووون...گفتم ببخشید نمیدونم!یدفعه ای برگشت گفت :وای خانوم چقد چهره شما فوق العادس..برای کار طنز عالیه...حتمن برین جایی و تست بدین!

اگه هرکس دیگه ای بود شاید پوکرفیس نگاه میکردم و به عقلش شک میکردم و رد میشدم ولی انقد موقر و متین بود که فقط تونستم بگم مرسی لطف دارین!اونم گفت : نه جدی میگم!چهرتون برای کار طنز خیلی جواب میده...تا حالا کسی بهتون گفته بود؟!اگه کار بدین حتمن میگیره...منم در نهایت تشکر کردم و این حرفا!!

برای مامانم که تعریف کردم بهم گفت:گفته بودم این عینک گرده رو میزنی شبیه خنگا میشی که!...از دیروز هی میرم جلو آینه فک میکنم واقعا من شبیه دلقکام؟!...

 

پ.ن 2 : میشه یکی به من بگه تو فیلم فروشنده، یه پیرمردی که با یه سیلی پس میفته چجوری با پای زخمی از اون همه پله دویده و فرار کرده و هیچکودوم از همسایه هام نتونستن بگیرنش؟..چرا انقدر این فیلم برای من غیرقابل درکه؟...

 

MasiRika
مدیر سایت نور 66

با سلام خدمت شما مدیر گرامی

با توجه وبلاگ زیبا و مفید شما، جهت همکاری در سایت نــور 66 دعوت می شوید.

سایت نــور 66 یک سامانه تخصصی پرسش و پاسخ در زمینه های مذهبـی، حقوقـی، پزشکـی و ... است که برای اولین بار در ایران، امکان کسب درآمد از طریق پاسخ گویی به سوالات دیگران برای شما فراهم شده است.

منتظر حضور گرم شما هستیم.

مدیریت سایت

http://Noor66.ir
BAHAR* Alone
پ.ن اولی://
خب خاهر من عینک خنگولی نزن:)))

چقدر اهنگه جذذابه!!
:))
منم میخام برم عینک خنگولی بخرم ااصن:دی

چشمام ضعیفه خب چیکار کنم!:)
فوق العاده س!:))
دارم تصورت میکنم...بهت میاد!! *_*

DeL Nevis
ای بابا :/ آهنگ به این خوبی توصیف میکنی بعد یهو میری فاز طنز بعد یهو انتقاد خشک !
احساساتم اتصالی کرد ...
:/ :/ :/ :/

من عادت دارم درهم و برهم بنویسم!:))
درگیر احساسات متناقضم!:)

فرید صیدانلو
فروشنده خیلی سوتی داشت :/ مثلا اگه از اول مدارک ماشین یارو دست شهاب حسینی بود که دیگه لازم نبود دنبال متجاوز بگرده ! اخه دفترچه بیمه توش بود و یقینا دفترچه بیمه عکس داره :/

دقیقن...تهش گفتم شاید چشم من اشتباه دیده و دفترچه بیمه نبوده باشه!! :/

فرید صیدانلو
و من ایمان اوردم که جشنواره و فستبوال های فیلم تماما سیاسی ان و محتوا کمترین اثر رو در بخش انتخاب داره

فک میکنم انقدر که اصغرفرهادی درگیر مفهوم و نمادسازی شده یه چیزای بدیهی از دستش در رفته!!

منِ مجازی
آهنگِ بیکلام زیاد دوس که نه ، گوش نمیدم :) تنها موزیکِ بیکلامی که گوش میدونم همون آهنگِ آژیر ماشینِ شهرداریی عه که اونم قدیما زیاد بود الان کم میشنوم :(
اینم خوب بود :))))

+1 : مسابقه خنداننده شوِ خندوانه هم هس :دی
+2 : چجوریشو نمیدونم ولی این فیلم جایزه گرفته :دی :))

آهنگای بیکلام حس خوبی به آدم میده بیشتر وقتا...وقتی خسته ای و سردرد داری و غمگینی امتحانش کن!:)


۱+ مرسی واقعن!!همینم مونده بود!:دی
۲+چی بگم از کجا بگم!! دردمو با کیا بگم!#چاوشی!!

راستی کجایی؟!نه پستی نه چیزی..😣

DeL Nevis
بعله :/
خسته نباشی متناقض
خاص
مخصوص
special
😁😇

همگی برین کنار شاخی نشین!😁😁😁😁

آقای میم
قشنگ بود

ممنون!:)

نی لو
من خیلی خاطره خوبی از این corpse bride دارم!
راهنمایی بودیم بعد یه معلم انشای خیلی سخت گیر داشتیم، یه روز بردمون اینو ببینیم تا نقد بنویسیم براش، باورپذیر بود یا نه، فضاسازی داستان چجوری بود، عناصر مختلف و این حرفا!
منو برد انشامو بخونم، خیلی خوشش اومد، بهم ۲۰ داد! میگفت تنها ۲۰ ای بوده که تا حالا داده :دی

چه معلم انشای خوبی!:)
چقد اینطوری خلاقیت بچه هارو بالا میبره..خوشم میاد ازین معلما که ایده های جدید دارن...
خیلی اتفاق جذابیه که از یه معلمی فقط تو بیست بگیری!!منم جات بودم عاشق این فیلم میشدم!! :)))

داداشی^_^
چقدر این آهنگ دوس داشتنی و خوبه:)
خب چرا مامان به من بابت داشتن عینک خنگولی گیر نمیده؟!تو خودت شیشه خرده داری دیگه:)))
اصن چرا هیشکی به من نمیاد بگه بیا کار طنز بازی کن؟!
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها:))

خیلی داداشم خیلییییییی...!
منظورت چیه الان؟!:دی
نکنه منظورت اینه که من واقعن خنگم؟! :|
احتمالن دلیل اینکه مامان به تو گیر نمیده اینه که چیزایی فرای عینک وجود داره که قابل تغییر نیس!!^_^

چقد حس خوبیه که کامنت میذاری واسم!...❤_❤

پرهـ ـام
من بچه که بودم خیلی رغبتی به دیدن فیلم عروس مرده نداشتم. فکر میکردم از این کارتونای ترسناک و اجق وجقه. اون موقع هنوز با دنیای تاریک و شیرین تیم برتون آشنا نشده بودم :/
بعدها که دیدمش فهمیدم چه فیلم دوست داشتنی ایه. با دوبله ی گلوری هم دیدمش. اون موقعا گلوری تو اوج بود:) این آهنگم مثل فضای فیلم بود. غم آلود و شاد!

پ.ن. چه شرایط بغرنجی! آدم نمیدونه خوشحال بشه یا ناراحت:/ 
پ.پ.ن. خب اگه همسایه ها میگرفتنش که فیلم تموم شد همون اول :/
 البته باید درنظر داشت که فقط یه سیلی نبود، بنده خدا رو یه مدتی هم توی اتاق حبس کرد و کلی شنکجه ی روحی و اضطراب اینکه خانوادش بفهمن و اینا هم بود. منم اگه جای پیرمرده بودم فیوزم میپرید!
 ولی درکل فیلم فرهادی به خوبی فیلمای قبلش نبود واقعا.

دنیای تاریک و شیرین تیم برتون...چقد دنبال کلمه های برای توصیف تیم برتون بودم و قادر نبودم کلمه هارو کنار هم بذارم!!چقد احساس سبکی کردم که با این دوتا کلمه انقدر خوب دنیای تیم برتونو توصیف کردی!!
دقیقن!اوج گلوری بود...عروس مرده...در جستجوی نمو...آنسوی پرچین!چقد خوب بود همه چی بدون کدورت!!
دوبلور ویکتورم اشکان صادقی بود...

پ.ن:آره دقیقن متوجه نشدم ازم تعریف کرد یا.... :|
پ.پ.ن (!!!!!!!!!) :حتی وقتی که داشت از پله ها بالا میومد تا برسه به خونه شهاب حسینی...اونجائم از نفس نفس زدناش معلوم بود نمیتونسته بسان ببر تیزپا اونطوری از دست همسایه ها فرار کنه!!
به نسبت جدایی نادر از سیمین خیلی افت بود...

ر. کازیمو
فروشنده از نظر فیلمنامه و کارگردانی یکی از فیلم‌های ضعیف این چند ساله است، مخصوصا فیلمنامه. فرهادی هم مثل مهرجویی و میرکریمی رسیده به دوران افول

میرکریمی هنوز خیلی زمان داره واسه بالا کشیدن خودش..
ولی مهرجویی واقعن افت داشته...بعد دیدن "اشباح" بغض کرده بودم برای این حجم از افول...

محمدرضا عاشوری
یک :  مرسی موزیک
دو :  فیلم فروشنده ساخته شده بود تا بفروشد. به نظرم خیلی اثر ضعیفی بود.

خواهش میکنم :)
بعیده فرهادی همچین نیتی داشته باشه!! :)

مجتبی مطوری
جذاب ترین انیمیشنی ک تا حالا دیدم همین بود(:

یه بوی غم خاصی داره...خیلی جذابه!:)

رستاک :)
من عروس مرده ندیدم تا حالا-_-
من بهت بابت داداشت حسودیم شد:|

لینک دانلودشو میذارم اگه دوس داشتی دانلود کن!:)
 http://minitoons.ir/post/300

عزییییزم!!:)))))))))

🍁 غزاله زند
من خیلیییی این آهنگ رو دوست دارم...
از همون اول که این کارتون رو دیدم.
توی آهنگاش یه غمِ خاص و یه دلنشینیِ خاص‌تره :) 

خیلیییی انیمیشن دوس داشتنی ایه!:)
ازونا که همیشه تو ذهن آدم میمونه و هرچند بار باید دوباره ببینیش!:)

استا رت
اهنگ های اینجورسیودوست داررم:)

بقیه آهنگاشم تو همین ریتمه!دوس داشتین بگین لینک دانلود آلبوماشو بهتون بدم!:)

جیرجیرک .
ولی من درک میکنم
مث وقتی سگ دنبالت میکنه ، تو با سرعتی که هیچوقت در عمرت ندوییدی میدویی . شرایطش که باشه فرق میکنه قضیه

آخه هرکسی یه پتانسیلی داره!!حتی در شرایط بحرانی!:)

پوریا
حالا شما از کجا فهمیدید که دویده پله ها رو ؟ توی دیالوگ های همساییه ها م بود که اولش صبر کردن چون فکر میکردن دعوای زن و شوهری بوده
من فیلم رو چند وقت پیش دیدم جاییش دفترچه بیمه نشون داد ؟ در هر صورت دفترچه بیمه میتونسته به نام هر کسی باشه نه صرفا متجاوز .
هر چند که قبول دارم که کیفیت کارهای قبلی اقای فرهادی رو نداشت و اگه به زمانی که برای ساخت فیلم گذاشتن هم نگاه کنین متوجه میشین خیلی هم با وسواس ساخته شده نبود ولی بازم دلیل نمیشه شریعت مداریانه (!) شما هام جایزه های فیلم ها رو سیاسی کنید
 به ظرافت رفتار های رعنا مطابقت خوبشون با روان شناسی _به نقد های فیلم که توسط روانشناسان نوشته شده مراجعه کنید _به تغییر رفتار و به هم ریختن شخصیت عماد به نمایش فوق‌العاده سنگینی حقارتی که متجاوزه تحمل میکرد به بعضی جزئیات خاص فیلم مثل پستر شرمی که توی خونه قدیمی عماد و رعنا جا مونده مثل ترک خوردن دیوار اتاق خواب رعنا و عماد که نماد زیبایی از تجاوز و به هم ریختن زندگی جنسیشونه و...میشه بار ها و بار ها اسکار و نخل های طلا داد 

خود همسایه گفت دویدم دنبالش ولی نتونستم بگیرمش!!!
داخل پلاستیک (به نظر میاد!!) یه دفترچه بیمه ست که انتهای فیلم هم بهش برمیگردونه!!
"سیاسی بودن جایزه" نه به اون معنی ای که شما فکر میکنید!
اینا همش نماد بوده و کسیم پیدا نمیشه که قدرت نمادسازی فرهادی رو کتمان کنه و تحسین نکنه!:)
بحث ما از قلم انداختن چیزای جزئی و کوچیکه!!

پوریا
من گواهینامه ی رانندگی ندارم ولی فکر نکنم توی دفترچه بیمه اسم صاحب ماشین و کسی که معمولا میروندش الزاما بیاد 
سیاسی بودن خب به چه معنی ای که من فکر نکرد م؟ 

بیمه ماشین نه!آبی رنگ بود...ازین بیمه درمانیا!:)
البته گفتم که مطمئن نیستم درست دیده باشم!!
مفهوم سیاسی!همین نمادا!! :)

گیلزاد
خب سیلی رو تو وقتی خورد که تو فشار روانی و استرسی بود خودتو بذار جاش ابروت داره میره ممکنه بکشنت بیماری قلبی هم داری دوراز جون من فکر بهشم ضربان قلبمو میبره بالا...
از طرفی اون موقع که زخمی شد وحشت زده از کارش و بقا و فرار و ادرنالین و امثالهم...



خیلی وقته ندیدم فیلمشو، یه چیزایی از‌ذهنم رفته راجب جزئیاتش!

راجب این مورد الان دیگه تقریبا باهات موافقم ولی یه سری چیزای دیگه‌ش هنوز حل نشده برام!:)
یه پستم خونده بودم راجب اشتباهاتش، خیلی فکرمو منحرف کرده بود
https://www.isna.ir/amp/95070502534/

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
کمی‌ از «منـ»ی که دوست داشتم باشم...
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان